Vanliga frågor

Leverans

Vilka tider levererar ni?

Vi levererar på söndagar och/eller måndagar, beroende på var du bor. När du bokar din kasse får du en leveransdag och planerat leveransfönster. Tre till fyra dagar innan din leverans får du ett SMS med beräknad leveranstid med ett kortare leveransfönster och när leveransen påbörjats kommer du även att kunna följa leveransen i realtid. 

Vad händer om jag inte är hemma vid min leverans?

Det är viktigt att du är tillgänglig på telefon under leveranstiden.

Om du bor i lägenhet är det ditt ansvar att chauffören har aktuell portkod och kommer in i porten. Chauffören lämnar då kassen utanför din dörr. Observera att vi aldrig lämnar kassar utanför porten på flerbostadshus.

Bor du i hus ställer chauffören kassen utanför din dörr. Efter kassen har lämnats går ansvaret över till dig som kund.

Hur ofta levererar ni?

Du kan välja att få din leverans varje eller varannan vecka. Du kan enkelt hantera din prenumeration på mina sidor.

Hur långt i förväg behöver jag avboka en leverans?

Alla typer av ändringar i din leverans behöver göras med minst 6-7 dagars framförhållning (beroende på leveransdag), sista dag för justering är alltid måndagar 09:00 den måndag som infaller före din kommande leverans. Alla ändringar görs på mina sidor alternativt via vår kundservice som nås på 0771-33 77 07 eller via mail kundservice@middagsfrid.se.

Hur uppdaterar jag min portkod?

Torsdagen innan din leverans får du ett sms från Gordon Delivery som sköter våra leveranser. Klicka på länken i sms:et för att fylla i info om portkod och annan information som kan tänkas vara bra att ha för att underlätta leveransen. 

När kan jag få min leverans?

Vi levererar söndagar och måndagar. Måndag 09:00 låser vi leveranser för nästkommande vecka,  alltså  6-7 dagar innan leverans sker.  Du behöver alltså boka din kasse 6-7 dagar (beroende på leveransdag) innan du önskar leverans. 

Kostar leveransen något?

Det tillkommer en fraktavgift på 49 kr, oavsett vilken kasse du väljer.