Vanliga frågor

Prenumeration

Hur långt i förväg behöver jag avboka en leverans?

Alla typer av ändringar i din leverans behöver göras med minst 6-7 dagars framförhållning (beroende på leveransdag), sista dag för justering är alltid måndagar 09:00 den måndag som infaller före din kommande leverans. Alla ändringar görs på mina sidor alternativt via vår kundservice som nås på 0771-33 77 07 eller via mail kundservice@middagsfrid.se. 

Hur ändrar eller uppdaterar jag min betalmetod?

För att ändra betalsätt går du in på mitt konto -> ändra betalsätt på mina sidor. 

Varför har min betalning inte gått igenom?

Om vi inte lyckats skapa en betalorder kan det bero på en eller flera orsaker:

- Det saknas pengar på kortet/bankkontot.

- Det registrerade betalkortet är inte längre giltigt. Om det är så att ditt betalkort gått ut kan du uppdatera din betalmetod under mitt konto -> ändra betalsätt på mina sidor. 

- Du har tidigare förfallna och obetalda köp registrerade hos Klarna.

Kontakta Klarnas kundservice för mer information. 

Hur pausar jag min prenumeration?

Under mina kassar på mina sidor kan du pausa de veckor du inte önskar ha leverans. Tänk på att alla typer av ändringar i din leverans behöver göras med minst 6-7 dagars framförhållning (beroende på leveransdag), sista dag för justering är alltid måndagar 09:00 den måndag som infaller före din kommande leverans.


Du kan även göra ändringar i din prenumeration via vår kundservice på telefon 0771-33 77 07 eller via mail kundservice@middagsfrid.se. Avbokade leveranser krediteras mot Klarna automatiskt.

Hur avslutar jag min prenumeration?

För att avsluta din prenumeration går du in på min prenumeration -> hantera prenumeration under mina sidor. Du får gärna lämna en kommentar så att vi vet varför du vill avsluta. Tänk på att alla typer av ändringar i din leverans behöver göras med minst 6-7 dagars framförhållning (beroende på leveransdag), sista dag för justering är alltid måndagar 09:00 den måndag som infaller före din kommande leverans.


Du kan även göra ändringar i din prenumeration via vår kundservice på telefon 0771-33 77 07 eller via mail kundservice@middagsfrid.se. Avbokade leveranser krediteras mot Klarna automatiskt.

Hur lägger jag till en rabattkod?

Är du ny kund hos oss lägger du till rabattkoden under punkt 5 - leverans och betalning i köpflödet under beställ matkasse.

Är du tidigare kund hos oss men inte har en aktiv prenumeration i dagsläget, loggar du in på mina sidor och aktiverar en prenumeration. Rabattkoden lägger du sedan in under punkt 5 - leverans och betalning.  


Om du missat att lägga in en rabattkod och önskar göra det i efterhand, kontakta vår kundservice så hjälper de dig. 

Hur fungerar rabattkoder?

Rabattkoder gäller endast vid ett tillfälle per kund på ordinarie pris och kan inte kombineras med andra erbjudanden. Om det finns skälig grund (så som missbruk av koder) kan rabattkoder avslutas i förtid.
Giltighetstiden för rabattkoder och/eller andra avvikelser kommuniceras individuellt för varje rabattkod. 

Hur fungerar ångerrätten?

Information om ånggerätt hittar du under punkt 6 i våra allmänna villkor