Medlemskap utan bindningstid

Middagsfrid är en smidig prenumerationstjänst utan bindningstid. Du kan enkelt pausa/ändra på Mina Sidor, senast 9 dagar innan nästa leverans.

Har du frågor om ditt medemskap? Ring oss på tel nr. 08-55 117 118 eller maila till e-post: [email protected]

 

VILLKOR

Kundvillkor gällande från och med 2017-10-01

Middagsfrid är en prenumerationstjänst – du väljer mellan leverans varje eller varannan vecka. Middagsfrid tillämpar inga bindningstider, så du kan när du vill välja att säga upp din prenumeration, ändra leveransfrekvens eller göra ett uppehåll i din prenumeration, så länge det sker minst 9 dagar före din planerade leverans.

Priset för : Originalkassen 5 för 4 är 945:-, för Originalkassen 3 för 4 725:-, för Originalkassen 4 för 2 615:-, för Vegokassen 675:-, för Snabba kassen 795:-, för Barnkassen 795:-, för Flexitariankassen 4 för 4 795:-, för Flexitariankassen 4 för 2 595:-. Detta inkluderar planering, inköp, plockning, packning och hemkörning av mat och recept. Middagsfrid har rätt att i framtiden ändra priset med en månads framförhållning.

MINA SIDOR

Med hjälp av “Mina sidor” har du alltid full kontroll över dina leveranser och kan på egen hand, 24 timmar om dygnet, administrera din prenumeration hos oss. Du ansvarar själv för eventuella förändringar gällande din prenumeration, exempelvis önskade uppehåll, förändringar av leveransfrekvens, adressförändring och uppsägning. Detta gör du genom att logga in på Middagsfrids hemsida under menyvalet “Mina sidor”. Dina inloggningsuppgifter skickas till dig per email så fort de är skapade efter att du registrerar dig som kund. Du kan göra förändringar i dina leveranser och adressuppgifter fram till 9 dagar före din planerade leverans (leveranserna låses under måndagen före respektive leveransvecka, så innan dess går det bra att göra förändringar). Det är viktigt att du håller dina leverans- och adressuppgifter på Mina sidor uppdaterade. Om t. ex. din adress inte stämmer och/eller vår chaufför inte kan komma in i porten pga av en felaktig portkod kan det innebära att du går miste om leveransen. Ingen kreditering för icke utförd leverans utgår i fall som dessa.

BETALNINGSSÄTT

Du kan välja mellan kortbetalning (VISA, MasterCard eller American Express), e-faktura och pappersfaktura. Observera att för pappersfaktura tillkommer en avgift på 45 kr. För att handla med Middagsfrid får du inte vara minderårig. Middagsfrid följer konsumentverkets rekommendationer för ångerrätt och återbetalning vid hävt köp.

KORTBETALNING

Väljer du kortbetalning kommer du att få registrera ditt kort på vår registreringssida. För att kontrollera att kortregistreringen har fungerat kommer vi vid registreringen att reservera en 1 krona på ditt kort som du får tillbaka inom några dagar. Ditt kort debiteras sedan ca 5 dagar före leveransdagen. Transaktionen utförs helt automatiskt och utan några extra avgifter för dig som kund. Alla uppgifter är SSL-krypterade och det är bara vår samarbetspartner DIBS som har tillgång till information om ditt kort och kortnummer. Du kan läsa mer på DIBS hemsida,www.dibs.se. Du ansvarar själv för att tillräckligt belopp finns på kontot. Kan inte debitering genomföras kontaktar vi dig via e-post med uppgifter för manuell betalning till vårt bankgiro.

E-FAKTURA

Väljer du e-faktura kan du välja mellan att betala månadsvis eller veckovis i förskott. Ingen faktureringsavgift tillkommer. Betalningsvillkor för e-faktura är 10 dagar netto.

Anmälan till e-faktura sker via din internetbank. För att kunna ta emot e-faktura måste kundens personnummer stämma överens med personnumret i anmälan som Middagsfrid får från banken.

Om du väljer e-faktura månadsvis och du skulle säga upp din prenumeration mitt i en månad, betalar vi tillbaka pengar för resterande leveranser (d.v.s. de som är planerade mer än 9 dagar i framtiden) den månaden. Du betalar alltså hela din faktura och ditt tillgodohavande hos oss betalas ut i efterhand. Vid avbokade leveranser mitt i en månad betalar vi inte tillbaka pengar, utan reducerar nästa månadsfaktura med det belopp som leveranserna motsvarar. Du betalar alltså hela din faktura och får ett tillgodohavande hos Middagsfrid. E-faktura månadsvis ställs ut kring den 20:e i varje månad för leveranser som sker nästföljande månad.

E-faktura veckovis ställs ut veckan innan leverans.

Om fakturan inte är betald 5 dagar efter förfallodatum kommer en påminnelse skickas ut och en förseningsavgift på 60 kr tillkommer.

Middagsfrid tar en sedvanlig kreditupplysning vid beställning med e-faktura.

PAPPERSFAKTURA

Väljer du pappersfaktura kan du välja mellan att betala månadsvis eller veckovis i förskott. Det tillkommer en faktureringsavgift på 45 kr på varje faktura. Betalningsvillkor för pappersfakturor är 10 dagar netto.

Om du väljer pappersfaktura månadsvis och du skulle säga upp din prenumeration mitt i en månad, betalar vi tillbaka pengar för resterande leveranser (d.v.s. de som är planerade mer än 9 dagar i framtiden) den månaden. Du betalar alltså hela din faktura och ditt tillgodohavande hos oss betalas ut i efterhand. Vid avbokade leveranser mitt i en månad betalar vi inte tillbaka pengar, utan reducerar nästa månadsfaktura med det belopp som leveranserna motsvarar. Du betalar alltså hela din faktura och får ett tillgodohavande hos Middagsfrid. I vissa undantagsfall kan pengarna utbetalas direkt. Fakturan ställs ut kring den 20:e i varje månad för leveranser som sker nästföljande månad.

Pappersfaktura veckovis ställs ut veckan innan leverans.

Om fakturan inte är betald 5 dagar efter förfallodatum kommer en påminnelse skickas ut och en förseningsavgift på 60 kr tillkommer.

Middagsfrid tar en sedvanlig kreditupplysning vid beställning med faktura.

UTEBLIVEN BETALNING

Observera att utebliven betalning ej gäller som uppsägning men kan resultera i att fortsatta leveranser ställs in tillsvidare. Middagsfrid samarbetar med Intrum Justitia för betalningsbevakning. Vid inkassoärenden tillkommer 8% dröjsmålsränta.

LEVERANSER

Middagsfrids leveranser sker enligt förutbestämda leveransdagar/tider. Vilka leveransdagar/tider som är aktuella för ditt område framgår av sidan Leveransområden och tider eller på ”Mina Sidor”. Vid registrering väljer du själv tid för första leverans bland de tidpunkter som är tillgängliga.

Vid leverans använder chauffören sig av de uppgifter som du som kund anmält till oss. Det är viktigt att du håller dina leverans- och adressuppgifter på Mina sidor uppdaterade. Om t. ex. din adress inte stämmer och/eller vår chaufför inte kan komma in i porten pga av en felaktig portkod innebär det att du går miste om leveransen. Ingen kreditering för icke utförd leverans utgår i fall som dessa. Vid din dörr ringer chauffören på och lämnar över varorna. Om ingen är hemma lämnar chauffören varorna utanför dörren och skickar ett sms till dig med information om att leverans skett. Vid avlämning går ansvaret för varorna över till dig som prenumerant. Det betyder att Middagsfrid inte ansvarar för det fallet att kassarna skulle försvinna eller förstöras efter avlämning.

INTRODUKTIONSERBJUDANDEN

Våra erbjudanden gäller vid start av en prenumeration. Det går inte att kombinera olika erbjudande på våra huvudprodukter.
Vid erbjudande som innefattar en premie gäller en premie/hushåll och startad prenumeration.

PERSONUPPGIFTER

Middagsfrid har rätt att använda dina personuppgifter för kommunikation/information för ärenden som rör Middagsfrid och dess produkter. Middagsfrid lämnar ej ut några personuppgifter (förutom till våra samarbetspartners såsom åkerier) eller säljer dem till tredje part.

ÅNGERRÄTT

För hemleverans av matkassar gäller enligt distansavtalslagen (2 kap 11§, Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler) inte ångerrätten. Detta är eftersom tjänsten och fullgörandet har påbörjats i samband med inköp av varorna och eftersom det är färska varor som snabbt kan försämras när de blir gamla.

GARANTI

Middagsfrid hanterar reklamationer enligt Middagsfridsgarantin.

 


Mina sidor

Med hjälp av ”Mina sidor” har du alltid full kontroll över dina leveranser och kan på egen hand, 24 timmar om dygnet, administrera din prenumeration hos oss. Välj att ha olika matkassar olika veckor, testa en tilläggskasse eller pausa inför semester och mycket mer.

inloggningsuppgifter

Dina inloggningsuppgifter skickas till dig per e-post så fort de är skapade efter att du registrerar dig som kund för första gången. Om du har glömt lösenordet går det enkelt att be om ett nytt vid inloggning på Mina Sidor.

uppdatera dina uppgifter

Du ansvarar själv för eventuella förändringar gällande din prenumeration, exempelvis önskade uppehåll, förändringar av leveransfrekvens, adressförändring och uppsägning. Detta gör du genom att logga in på Middagsfrids hemsida under menyvalet ”Mina sidor”. Det är särskilt viktigt att du håller dina leverans- och adressuppgifter på Mina sidor uppdaterade så att de alltid är aktuella. Om t. ex. din adress inte stämmer och/eller vår chaufför inte kan komma in i porten pga av en felaktig portkod kan det innebära att du går miste om leveransen. Ingen kreditering för icke utförd leverans utgår i fall som dessa.


Vanliga frågor

Vad händer om jag får en dålig vara eller något saknas?

Reklamera eventuella dåliga/saknade/skadade varor till oss. Då blir du ersatt enligt våra uppsatta reklamationsnivåer. Reklamera enkelt själv genom att logga in på Mina Sidor eller kontakta vår kundtjänst.

Har jag ångerrätt?

För hemleverans av matkassar gäller enligt 14§ distanshandelslagen inte ångerrätten. Detta är eftersom tjänsten och fullgörandet har påbörjats i samband med inköp av varorna och eftersom det är färska varor som snabbt kan försämras när de blir gamla. I enlighet med konsumentverkets rekommendationer ska eventuella återbetalningar vara genomförda inom 30 dagar från då köpet hävdes förutsatt att vi har mottagit rätt uppgifter att betala ut beloppet på.

Vad händer om jag har glömt att boka av i tid?

Om du bokar av senare än 9 dagar innan kommande leverans så är bokningen ”låst” och kassen kommer att packas och levereras enligt plan. Däremot  kan du omdirigera matkassen så att den levereras på en annan adress inom samma leveransområde, t.ex. om du har en vän, granne eller släkting som kan ta emot matkassen.

En annan möjlighet är att donera kassen till välgörande ändamål. Vi samarbetar smed organisationer runt om i landet, där föräldrar får stöd i en tuff vardag, t.ex. ”Barn till ensamstående mammor”. Du är då fortfarande betalningsskyldig för matkassen men istället för att kastas så går den till en behövande familj. Sedan Middagsfrid startades 2007 har vi och våra kunder donerat mat för nästan 1 miljon kronor!

Har jag någon bindningstid hos Middagsfrid?

Middagsfrid har inga bindningstider. Du bestämmer själv hur många leveranser du vill ta emot och hur ofta du vill få dem inom ramen för din leveransplan. Då vi planerar meny, inköp, packning och utkörning av dina varor långt i förväg behöver du minst 9 dagar i förväg registrera ditt avslut via Mina Sidor eller via kundservice.

Kan jag göra uppehåll i min prenumeration?

Du kan själv välja när du vill göra uppehåll i leveranserna, bara du registrerar det minst 9 dagar i förväg.

 

Din första matkasse från 299 kr

"Nya matlagningskunskaper som vi kan ha med oss i framtiden"
– Ulrika Emilsson

Boka idag

Privacy policy, cookies och villkor. Bli affiliate.