Hemleverans med obruten kylkedja

Vi levererar till 300 postorter i Sverige direkt till dörren.
Beroende på vart du bor levererar vi på söndag, måndag eller tisdag.
Du får själv välja om du vill ha leverans varje eller varannan vecka och du kan självklart lägga upp ditt egna leveransschema på Mina Sidor.

Kan vi leverera till din adress?

Om jag beställer nu, när får jag första matkassen?

Det beror på vilken dag du beställer, men tidigaste start är mellan en och två veckor framåt. Leveransdagar är antingen söndag, måndag eller tisdag beroende på var du bor.

Behöver jag ha något hemma?

Du behöver ha vissa basvaror hemma för att kunna tillaga våra rätter. Innan leverans skickar vi ett mail med en lista på vad du behöver ha hemma den kommande veckan.

Klicka här för att se vad du behöver ha hemma.

Kan jag flytta på enstaka leveranser ”mitt i” en löpande prenumeration?

Du kan lätt administrera din prenumeration på Mina Sidor eller via kundservice och boka på eller av enstaka leveranser. Kom ihåg att, eftersom vi beställer exakt så många kassar som är bokade, så behöver du göra det minst 9 dagar i förväg.

Kan jag byta leveransdag?

Ja, det kan du. Beroende på hur leveranserna sker i ditt område så kan du byta leveransdag, leveranstid och/eller leveransfrekvens (leverans varje eller varannan vecka). Tänk på att registrera ändringen via Mina Sidor/kundservice minst 9 dagar innan berörd leverans.

Hur långt uppehåll kan jag göra i leveranserna?

Det är helt upp till dig att bestämma hur länge uppehållet ska vara. Tänk på att alla ändringar måste registreras via Mina Sidor minst 9 dagar innan den berörda leveransen för att vi ska kunna hinna ställa in/ändra leveransen. Du kan även göra ändringar i din prenumeration via vår kundservice, på telefon 08-55 117 118 eller mail [email protected]

Kan jag få leverans till jobbet/bekanta/möta upp bilen?

Då Middagsfrid är en prenumerationstjänst vill vi att du får dina leveranser till samma adress varje gång. Vi har idag ännu inte möjlighet att byta leveransadress löpande. Om du vill få leveranserna till en bekant är det därför viktigt att det är någon som kan tänka sig att ta emot din leverans varje gång. Vill du till exempel ha dina leveranser till jobbet är det inga problem, vi kan fortfarande fakturera din bostadsadress. Det är tyvärr inte möjligt att möta upp bilen eller att själv hämta sin leverans hos butiker eller kyllager.

Vad händer om vi inte är hemma vid leverans?

Det är viktigt att du är tillgänglig på telefon under leveranstiden och att chauffören kan komma in i porten om du bor i lägenhet. Chauffören lämnar då kassen utanför din dörr. Observera att vi aldrig lämnar kassar utanför porten på lägenhetshus. Efter avlämningen går ansvaret för kassen över till dig som kund.

När kommer maten?

Vi levererar klockan 17 -22 på söndagar måndagar eller tisdagar, beroende på var du bor. Till Malmö/Lund erbjuder vi även eftermiddagsleverans måndagar kl. 13.00 – 17.00. Något mer exakt klockslag kan vi inte ge, då våra åkerier själva planerar sina rutter. Beroende på antalet andra prenumeranter i ditt område som ska få leverans, väglag och trafik kan tidpunkten då du får dina kassar variera.

Hur ofta får jag leverans?

Du kan själv välja om du vill ha leverans varje eller varannan vecka, eller mer sällan. Om du vill ha ett uppehåll i leveranserna går det bra, bara du registrerar det via Mina Sidor eller kontaktar oss på kundservice, minst 9 dagar innan planerad leverans.

Levererar ni till mitt område?

Ett exakt svar får du när du skriver in adressen när du blir kund – då kollar vi din adress direkt. Bor du utanför leveransområdet kan du också göra en intresseanmälan. Då hör vi av oss när vi fått tillräckligt många intressenter i ditt område för att börja leverera mat till er.
Här kan du testa med just din adress

 

Din första matkasse från 299 kr

"Mycket eko, och en del nytänk i råvaror. Inspirerande."
– Anneli Weiner

Boka idag

Privacy policy, cookies och villkor. Bli affiliate.