TILLFÄLLIG INFORMATION MED ANLEDNING AV CORONAVIRUSET

Denna text uppdateras löpande. Senast uppdaterad: 2020-03-17

Corona-viruset påverkar just nu människor och företag på flera platser runt om i världen. Vi vill att du ska känna dig så trygg som möjligt när du beställer din matkasse från oss, därför har vi rutiner för säkra leveranser hem till dig. Här kan du läsa om hur vi hanterar olika frågor kring corona-viruset.

Svar på frågor gällande våra rutiner för hygien
Vi följer noga myndigheternas rekommendationer om lämpliga försiktighetsåtgärder. Risken för kontakt- och droppsmitta minimeras genom hygienrutiner, tydliga sjukskrivningsrutiner och goda städrutiner. Sedan ett par veckor tillbaka har vi restriktioner för personer som varit i något av de riskområden som utpekats som innebär karantän i 14 dagar. Vi har handsprit och/eller spritservetter i våra bilar och vi uppmanar alla medarbetare att använda handskar.
Vi utvärderar dagligen vilka åtgärder vi behöver vidta, i takt med ökad information från myndigheterna. 

Sitter du i karantän?
Om du sitter i karantän ber vi dig att kontakta kundservice på 08-55 117 118 och meddela oss. Vid leverans till en kund i karantän kommer kassarna att levereras utanför dörren. Om du i förväg har uppgett att du vill ha kassen lämnad utanför dörren så skickar vi ett sms med bild på att vi levererat dina varor

Vill du att chauffören lämnar kassen utanför din dörr även om du inte sitter i karantän?
Om du känner dig orolig kan du självklart ringa oss och be chauffören lämna kassen utanför din dörr, även om du inte sitter i karantän. Om du i förväg har uppgett att du vill ha kassen lämnad utanför dörren så skickar vi ett sms med bild på att vi levererat dina varor. Vi ber dig ta hänsyn till våra öppettider och kontakta oss i god tid för att säkerställa att chauffören får information om dina leveranspreferenser.  

Fler frågor?
Fick du inte svar på din fråga eller har du något annat på hjärtat? Hör av dig till vår kundservice på 08-55 117 118 eller maila kundservice@middagsfrid.se.

OBS! På grund av rådande situation har vi för närvarande högre belastning än normalt på vår kundservice. Detta medför just nu långa svarstider särskilt på mail. Reklamationer som inkommit hanteras i turordning. Om ditt ärende är brådskande rekommenderar vi att du i första hand ringer till kundservice istället för att maila. Det kan t.ex. gälla en utebliven leverans eller en leverans som ligger nära i tiden. 

Öppettider kundservice
Måndag – tisdag kl. 10 – 22
Onsdag – fredag kl. 10 – 15
Söndag kl. 17 – 22